tirsdag den 17. november 2009

Blop blop

Så har jeg igen været til svømning. Indtil videre har jeg lært at svømning faktisk er ret teknisk og kompliceret og endvidere kræver noget udstyr!
Jeg troede fx. jeg kunne rygcrawle men i går fik underviseren lige pillet mig ned. Armene skal slet ikke køre strakt rundt som møllevinger. Næ de er strakt ovenfor vandet men under vandet laver de underlige bevægelser. Hvor svært kan det være tænkte jeg - jeg har da lavet mange bevægelser med kroppen til gymnastik, men det var væk på et øjeblik! Jeg kunne slet ikke koncentrere mig om både ben, krop, arme og vejrtrækning på en gang!! Sikke en gang vandpaskeri. Og her kommer udtyret ind i billedet. For så som nybegynder får man vand ind i alle hovedets huller. Derfor er briller, badehætte (for at holde styr på håret. Man skulle en hestehale var nok, men ikke når det kommer til crawl) og vandskyende vat must haves! Vattet blev introduceret i går og selvom det gjorde mig halvdøv er det alligevel at foretrække. Nu er der kun tilbage at jeg også får en del vand i næsen, men en næseklemme hopper jeg altså ikke lige på.

2 kommentarer:

  1. Hah hah det var da godt at det er i den forholdsvis billige ende at du skal have udstyr! Men det kan være at det næste er en technomagnetisk badedragt som du kan svømme hurtigere med :D

    SvarSlet
  2. Haha ja det er sandt! Bruger vist rigeligt med penge på træningstøj og cykelgrej.

    Hmm nej det næste ville nok være en våddragt så jeg også kan svømme udendørs!

    SvarSlet