fredag den 30. april 2010

Men cykler du kun?

Ok jeg laver heldigvis også andet end at cykle, spise og bage...

Hver tirsdag er en time blevet sat af til kvalitetstid - bare ham og mig! Altså Aslan og jeg. Vi er startet til agility. Det er virkelig festligt! Det er en broget forsamling af hunde (og dertilhørende ejere) der tropper op og der er garanti for et godt grin. Stemningen er behageligt afslappet og vi går hurtigt fremad med nye forhindringer. Indtil videre har vi lært lave spring, tunnel og pose-tunnel. Det går legende let og hurtigt for belønningen er lækre godbidder.

Underholdningen består i de forskellige hundes tilgang til træningen. For at starte med mig selv - så har jeg en hund, der mens vi venter på vores tur, sidder med ryggen til og spejder ud over markerne efter fugle eller andet vildt. Jagt er bare hans favorit. Det næstbedste efter jagt er dog godbidder, så når vi er i gang med øvelser har han fint fokus, bliver ikke forstyrret af andre hunde og kommer når der bliver kaldt. Det gælder bestemt ikke flere af de andre.

-Der er den lille puddel, der fiser afsted gennem forhindringerne for at snuppe godbidden og derefter tage en store rundtur i galop! Haha ejeren kan slet ikke fange den.
-Der de to terrier der hellere vil slås. Så snart snoren slippes på en af den løber den afsted mod den anden for at tage et lille slagsmål. Haha det ser herligt ud når ejerne tonser rundt efter dem!
-Så er der teenagepigen med en hund på størrelse med hende selv. Hunden tager det hele meeeeget afslappet og lunter afsted - den fatter ikke engang, at der er en godbid før end den bliver præsenteret lige for næsen af den!
-Så er der border collien der laver øvelserne flot - hvis bare ejeren løber forrest! Hehe så får hun da lidt ekstra motion.

Ihh hvor jeg glæder mig til at se hvad næste gang byder på!

1 kommentar:

  1. Ihhh det lyder da super hyggeligt ;) Glæder mig til at komme og se jer i en konkurrence engang ;) Men helt ærligt... du kunne da godt gøre som border colliens ejer... bare fordi du kan ;D

    SvarSlet