onsdag den 14. april 2010

Jeg cykler og cykler


Foråret er kommet og dermed også starten for mit cykelprojekt! Jeg skal fremover cykle til og fra arbejde så ofte som muligt. Jeg har fået en forrygende start med pragtfuldt vejr og kan nu bryste mig af 4 dage i træk at have cyklet de 24 km hver vej. Jeg giver mig selv et stort skulderklap for det overgår allerede mine egne forventninger. Jeg skal dog stadig optimere lidt på rutinerne for at det glider lidt lettere. Der er sin sag hver dag at skulle klæde om fem gange og bade to!

Når jeg møder om morgenen snupper jeg min taske med tøj og toiletsager på kontoret og daffer ned til omklædningslokalet, hvor der er to bruserum. Jeg er bestemt ikke den eneste, der benytter det og efter blot et par morgener fornemmer jeg, at der eksistere et lille fællesskab blandt dem, der cykler til arbejde (med behov for bad efterfølgende).  Det føles dog lidt som om jeg har forvildet mig ind i herrernes omklædningsrum for hver morgen har jeg hilst på herrer i bar overkrop (den ene endda nøgen) og de ser lidt chokerede ud når de opdager, at det er en pige der har været i bruserummet. De er nu flinke og frisk på en sludder mens jeg lægger make-up og de har gang i barberskummet. En pudsig måde at lære nye kolleger at kende - og mon jeg kan genkende dem i kantinen når de har tøj på :P


Jeg har faktisk aldrig helt forstået dem, der cyklede en masse kilometer til og fra arbejde. På en måde imponerende men på den anden side helt tosset! Så det er en meget underlig tanke, at jeg måske er ved at bliv en af dem...! Motivationen finder jeg i, at jeg skal i form inden foråret og sommerens cykelløb og adventure races jeg gerne vil deltage i. Selvom jeg har løbet lidt henover vinteren er det langt fra nok til at jeg er i form. Tværtimod! Ved lidt udfordringer kan det mærkes i luftveje og bryst og kvalmen banker på! Bentøjet skal også trænes for knæet bøvler jeg desværre stadig med, men det ser ud til at fungere når bare belastningen ikke er for hård. Så jeg håber der er lys forude og jeg kan blive klar til at give den gas!!

Vi ses derude - jeg er at finde på Strandvejen både morgen og eftermiddag og tilbyder gerne et baghjul mod lidt godt selskab.

2 kommentarer:

  1. Det er dælme sejt gået! - jeg har kun to gange cyklet helt indtil Århus og hjem igen (22 km hver vej), og det synes jeg var ganske hårdt (på min 3 gears Føtex cykel :-)).

    Hvor lang tid tager det dig at cykle de 24 km?

    SvarSlet
  2. Det lyder også hårdt - det hjælper jo en del når man har en god cykel og cykelsko :o)

    Jeg bruger mellem 48-56 min på turen afhængig af humør og vindretning. Det foregår på mountainbike og stadig med vinter/mudder dæk (giver bare lidt ekstra træning...). Det bliver spændende hvor meget (lidt?!) jeg kan skære af tiden når jeg kommer i bedre form og det ene dæk bliver udskiftet til et hurtigere.

    Jeg har overvejet smalle dæk men det er for bøvlet at skulle skifte hele tiden når jeg også bruger cyklen i skoven. Til adventure race er det alligevel også med mtb-dæk, så det giver god mening også at træne med dem.

    SvarSlet