søndag den 6. september 2009

Røg i køkkenet!

Siden jeg i går læste Ida's facebook-status om, at hun bagte cookies har mine tanker kredset om lækre chokolade-cookies. Derfor var det et must for mig at få bagt nogle i dag.

Godt i gang med at røre dejen sammen begynder jeg at ane en underligt lugt. Jeg ser mig omkring og opdager, at der sniger sig røg ud fra ovnen! Jeg åbner lågen og bliver overfaldet af rigtig meget grim røg. Da røgen er steget til vejrs ser jeg et nu lysebrunt viskestykke med en forkullet karklud ovenpå! Hovsa! Man kan så undre sig over hvad et viskestykke og en karklud laver i min ovn. Jo der er skam bare tale om rod fra min æbletørringsproces. Æblerne lå nemlig på et viskestykke, der hjalp med at suge fugten.



Hvis andre skulle være blevet fristet af cookies er her den opskrift jeg brugte:

20 chokolade-cookies

120 g blødt smør
120 g sukker/80 g rørsukker
1 æg
1 tsk vaniliesukker
½ tsk natron
150 g mel
75 g havregryn
100-150 g hakket chokolade

Pisk smør og sukker luftigt med en el-mikser. Pisk æg i. Sigt natron, vaniliesukker og melet henover og vend det i med en ske. Hak de chokolade og vend det i dejen sammen med havregryn. Sørg for at det hele er godt blandet. Sæt dejen på bagepapir med 2 skeer og med god afstand. Bag dem midt i ovnen ved 180 grader til de er gyldne og gennembagte - ca. 12-15 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar