søndag den 13. september 2009

En weekend med oplevelser

Jeg sidder magelig og træt i lænestolen efter en begivenhedsrig weekend. Den har både budt på cykelløb, stand-up og hundeprøve!

Lørdag var det mig der skulle præstere - finalen i Dustcup! Der var pres på idet Heidi, Doris og jeg skulle kæmpe om den samlede 3. plads i damerækken. Inden start lå vi trip-trap-træsko med et point mellem hver - og jeg lå dårligst! Så for at vinde skulle jeg slå dem begge og samtidig skulle Heidi (eller en anden pige) komme mellem mig og Doris. Pyha!
Det er vigtigt at komme godt fra start og helst være forrest. Så da starten gik kørte vi alle tre stærkt og møffede godt til for at komme længere frem i feltet. I hele 1½ omgang lå vi helt tæt med Doris forrest, derefter mig og skarpt forfulgt af Heidi. Endelig kom en stigning - min styrke og det lykkedes mig også at få skabt et lille hul ned til dem begge. Herligt nu galt det bare om at fange et hurtigt baghjul så jeg kunne få øget afstanden. Daniel dukkede op på det perfekte tidpunkt og jeg hang på indtil højen kom. Højen = grumme stigninger, der gav syre i lårbasserne! Men selvom de er stygge, er de alligevel til min fordel - jeg er sikker på at jeg her fik øget afstanden yderligere for efterfølgende kunne jeg ikke se mine modstandere mere. De to sidste omgange blev kørt så hurtigt jeg kunne og med en konstant frygt for at de skulle indhente mig. Det var fedt og så lækkert bare at give mig maks. Og en rigtig fed følelse at køre over målstregen fuldstændig brugt! Det varede kun et par minutter før end de første kom og ønskede tillykke! Jubiiiiii!!! Heidi var kommet ind efter mig og derefter Doris. Det betød vi alle tre havde lige mange point og vinderen var den der vandt på dagen = MIG!!!
Jeg er så stolt af min egen præstation! Det var fantastisk at træde op på podiet og modtage min medalje. Tænk at det kunne lade sig gøre. Hvad mon der ville ske hvis jeg begyndte at cykle mere end et par gange om ugen...

Desværre var der ikke tid til en middagslur inden turen gik til Kbh. Bjarke, Jens, Lars og jeg mødtes på en græsk restaurant og spiste lidt dejlig mad inden vi skulle i Nørrebro's teater og se stand-up. Per Vers var opvarmer og gjorde det godt - der er en grund til at han er Danmarks bedste freestylerapper! Herefter kom Frank på og underholdte os bravt! Et super show som handlede en del om politik og sex...hmmm hvilken blanding!

Så var det Lars' og Aslans tur til at være på. I dag skulle de på deres første working test. Lidt klatøjet, fordi det blev lidt sent i går, fik vi kæmpet os ud af de varme dyner. Heldigvis var det en smuk morgen så køreturen til Sydsjælland bød på sol og flot udsigt over markerne. Et par kopper kaffe og lidt smøger senere var Lars klar som første hund/fører på prøven! Alle fulgte spændt med for at se, hvad prøven bød på. Heldigvis er Aslan fuldstændig ligeglad med publikum når han kan få lov til at jage. Så selvom ca. 25 personer travede bag ham og Lars viste han sine fine kundskaber flot frem og var kun fokuseret på at finde vildt. Prøven bestod af et søg, hvor der skulle lettes en due og apporteres en due. Ved begge fugle satte Aslan sig prompte, da duerne lettede/blev kastet. Til slut var en vandapportering - men det er en snild sag når man elsker vand som Aslan. Således bestod Lars og Aslan deres første working test - stort tillykke til mine to hanner!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar