mandag den 13. september 2010

WATeam & Fit4Run træningsweekend

Ouch jeg har det som om jeg har battlet med en sumobryder...nå ja det har jeg jo også! Og når man kombinerer det med badutspring på en airtrack, når man ikke har lavet gymnastik i ti år, foruden en steptime, udendørs leg, indendørs boldspil og et trænings-adventurerace - ja så forklarer det jo ganske godt hvorfor jeg har så pokkers ondt i kroppen! Jeg har nærmest kun haft hvilepuls i et par måneder så kroppen er chokeret og brokker sig!! Så megen aktivitet på bare to dage. Ja ok stadig på lav intensitet pga knæet men dog stadig langt mere en hvad der lige var blevet hverdag.

Christa, Malene og Birgitte havde stykket en herligt program sammen til en WATeam & Fit4Run træningsweekend. Fredag aften bød på nat-MTB-orientering. Jeg deltog dog ikke pga knæet, men hørte rygter om en storstilet eftersøgning for at finde Anni ude midt i den mørke skov.

Lørdag var et mix af mange forskellige aktiviter - alle med det formål at bekræfte os i hvor vi har valgt adventure fremfor alt andet. Opvarmningen bestod af step. Det bragte en del smil frem både pga at ingen udover Christa forstod at kombinere arme og ben korrekt men også fordi Birgitte førte sig frem som medhjælper iført grøn heldragt ala Jane Fonda.

Derefter spilledevi udendørs stratego, hvor vi selv var brikker. I starten lidt uoverskueligt men da vi fangede konceptet var det super sjovt. Det er fedt når interval træning kan blive underholdende og så var det også godt for samarbejdsevnerne når der skulle lægges taktik og den skulle eksekveres.
Herefter var der forskellige boldspil i hallen. Uden at hænge nogen ud (for så ville jeg også skulle nævne mig selv) kan jeg blot konstatere at der blev spillet på mange forskellige niveauer. Da vi troede vi skulle i gang med endnu et boldspil tryllede Birgitte et par sumodragter frem i stedet. Oh hvilken jubel der blev. Der blev kæmpet og væltet rundt til stor morskab for alle.

Aftenen blev også præget af forskellige konkurrencer. Det største hit var dog sing-star! Heidi og Zandra førte godt an i konkurrencen imens Tine slog fast hvorfor hun ikke har valgt en karriere som (mandlig)sanger. Uha tror aldrig jeg har hørt en så underholdende duet! Kristin var også på podiet flere gange for at se om hun her kunne hive en sejr hjem - det nagede vist lidt at være kommet på taberholdet ;o)


Der var ikke noget med at sove længe og nyde avisen over en kop kaffe søndag morgen for kl 9 sharp skulle vi stå klar til race-start på et trænings-ar arrangeret af Anders. Der var desværre ingen WAT'er der kunne matche de sejeste af Fit4Run tøserne så de dannede et hold mens WAT dannede et andet. Tilbage var to gravide og jeg til at danne bagtroppen...troede jeg! Damn de gav den da gas alligevel - trods ekstra mave-vægt og utallige tissepauser fulgtes vi fint rundt med de andre hold.

Undervejs måtte vi en tur i en forbandet kold sø, men som friske ar-tøser blev den post selvfølgelig også klaret - mere eller mindre påklædt! En lille underholdende post var slange skift med bind for øjnene. Et tip her er at lægge dækjern og pumpe i en lomme i stedet for på jorden! Derefter var der nogle løbeopgaver hvor vi på skift skulle afsted - det betød dog også at man på skift måtte stå og vente i skoven meget omsværmet...af myg!! Uff hvor de bed. Vi valgte dog at udklæde os som Rødhætte, Ulven og Bedstemor for at undgå de værste stik. Herefter var der ræs mellem mit team og FIt4Run tøserne om at komme først tilbage. Racet og weekenden blev afsluttet med en herlig frokost og masser af guf inden vi sagde farvelog på gensyn til Fyn pigerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar