tirsdag den 20. juli 2010

MR scanning

Så har jeg været en tur i MR scanner. Jeg havde studset lidt over hvorfor klinikken lå i en kælder, men nu giver det mening. For at undgå klager over nabostøj! For hold da op en larm. Undersøgelsen tog ca 12 min og der nåede at være en del forskellige høje bankelyde, der alle mindede om slagbor. Ganske enerverende i starten og til sidst nærmest søvndyssende. Jeg har valgt helt rigtig ved ikke at blive jord- og betonarbejder for det ville jeg ikke holde til at høre på i længden.


Et par udfordrende dage for min tålmodighed gik inden der var svar fra lægen. Det var desværre ikke helt så klart et svar som ønsket. Det ser ud til, at der er en skade inde i den bagerste menisk og alt andet ser fint ud. Han kan ikke vurdere om de kan reparere noget ved en kikkertoperation, da det ikke kan ses om der er skade uden på menisken (tror det var sådan han sagde). Det er heller ikke klart om det er menisken jeg har gener fra. Derfor er næste step en blokade med binyrebarkhormon og lokal bedøvelse. Den kan give en idé om det er noget andet der generer eller om en meniskoperation muligvis kan hjælpe. Jeg håber faktisk mest på det sidste for de seneste uger, hvor jeg ingenting har lavet, er knæet blot blevet meget værre. Nu får jeg gener og smerter blot jeg bevæger mig og indimellem stråler det op i låret. Jeg har derfor svært ved at tro det er overbelastning eller for stram en sene, som der også har været snak om. Hvis en hurtig operation kunne løse det hele ville jeg derfor være glad!

Jeg savner rigtig meget at cykle, men det går ok med at fylde tiden ud med andre aktiviteter. Det nager dog at mærke hvordan formkurven har et dratisk fald og dovenskaben kommer snigende!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar