søndag den 28. august 2011

Idyl i Skåne

Efter successen med adventure race var søster klar på flere nye udfordringer - en ledig weekend og en brainstorm resulterede i at hende og jeg tog på cykeltur med telt til Kullen. Til at bære slæbet fandt vi en cykeltrailer på dba.dk - se bare vores fine karanvane:

Der skal dog siges, at vi ikke ofrede mange penge på traileren og det derfor endte med en kina-model. Den fungerede sådan set fint nok når først den var monteret, men det var ikke let, da målene på quick-låsen lige præcis ikke passede med en standard cykelaksel! Selv cykelhandleren blev sat på en prøve, men i gemmerne fandt han en passende aksel, som kunne monteres på min cykel.

Ak ja det viste sig blot at være starten på mange uheldigheder og modgang! Men som de positive personer vi er (det havde vi pudsigt nok netop proklameret til familien inden vi tog afsted), kunne vi heldigvis grine af, hvor absurd det hele blev. Bare for at nævne
  • søster prøver for første gang klik-pedaler og vælter efter 10 m lige foran færgeterminalen og spærrer for bilister, der nysgerrigt kigger til.
  • den gode vejrmelding holder bestemt ikke stik og i stedet for sol vågner vi kl 6.30 til voldsomt torden og regnvejr
  • da vi tror uvejret er drevet over og det klarer op begiver vi os ud på gåtur til Nimis, men netop da vi står dernede åbner himlen for sluserne igen og torden brager løs. Det var for glat og risikabelt at færdes der, så vi måtte vende om uden at have været rundt på kunstværket
  • vi havde vægtoptimeret og erstattet sko med klip-klappere, hvilket ikke er en success i regn og vi må derfor gå tilbage fra Nimis på bare fødder

• da vi skal tanke drikkevand og have frokost går vi hen til den nærliggende lille gård-café, men den er lukket, selvom den i følge flere skilte skulle være åben
  • vi opgiver pga vejret at pakke ned og cykle videre og tilbringer i stedet to nætter samme sted, som er lige i udkanten af Kullen naturreservat. Selvfølgelig får vi besøg af en dame, der holder opsyn som kan fortælle at vi ikke må slå telt op der...heldigvis nøjes vi med skrækken, for hun forbarmer sig pga vejret og giver os lov til at blive natten over.

Heldigvis var der også lyspunkter:
  • ingen punkteringer
  • teltet holder 100% vandtæt
  • Rut på Skäret serverer en super æggekage
  • jeg nåede at få mavekrampe af at grine et utal af gange
  • vi havde en suveræn søster-hygge tur
  • vi gør det gerne igen!