søndag den 8. august 2010

Heels on Wheels 1.afd


Der var masser af østrogen og pink i St. Dyrehave ved Hillerød da Danmarks største mtb-cup kun for kvinder blev skudt i gang! Det er WATeam der står bag arrangementet og jeg havde i den forbindelse en opgave som hjælper - jeg fik den fornemme opgave at stå i indskrivningen. Det passede mig perfekt for så kunne jeg få hilst på alle tøserne!

Endvidere er jeg tilmeldt alle afdelinger som rytter, men kan jo pga knæet ikke give den gas. I stedet var jeg at finde som bagerste rytter, hvor jeg forblev den ene omgang jeg trillede.

Det var en anderledes oplevelse at køre dernede hvor tempoet er til hygge-snak, der hvor nogle venter på hinanden, hvor man stopper og låner værktøj ud til cykelreperation og hvor tempoet er så langsomt at myggene kan nå at stikke, man oplever hver en rod på sporet og bliver overhalet med en omgang af de hurtigste!

Det er utrolig festligt at deltage i og herligt at opleve kvinder i alle niveauer deltage. En af dem jeg snakkede med var sågar for første gang ude og køre mtb! Hun benyttede sig af muligheden for at leje en mtb til løbet. Der blev også slået rekord med 112 kvinder på sporet. Der er selvfølgelig også plads til gutter - de er med som banevagter og fotografer :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar