lørdag den 20. februar 2010

Sesam & bær

I morges stod jeg foran en dag helt uden planer...og det kom der heller aldrig. Der er rigeligt at se til i hverdagen så det er faktisk ok bare at kede sig lidt i weekenden. Det blev også kun blevet til et par lufteture med hunden, en hel del timer foran i iMac'en og tv'et og så lidt tid i køkkenet. Da jeg rydede lidt op i højskabet fandt jeg både et pose tørrede bær og øko-sesamfrø. Bærene er tilbage fra da jeg var i Minneapolis, men de smager nu stadig godt - specielt er jeg vild med kirsebærene.

En hel pose sesam er ikke lige noget jeg får brugt til alm. madlavningen, så jeg måtte finde på noget andet. Jeg fik googlet mig frem til en opskrift på sesamkiks. Med lidt blåbær syltetøj på smager de skønt. Jeg brugte også lejligheden til at iføre mig mit lækre forklæde som Kim så sødt sendte mig gave, da Niggle Club'en fik dem lavet :o)


Opskriften på sesamkiks:

50 g smør smeltes. 2 dl sesam, 1 tsk salt, 2 spsk sukker, 1 dl vand og 200 g mel blandes i. Dejen rulles ud til ca 2mm tykkelse og kiks stikkes ud med et glas med en diameter på ca 7 cm. Der prikkes huller i kiksene med en gaffel og de bages i ovnen på øverste ribbe ved 225 grader i 12-15 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar