søndag den 14. februar 2010

Gode sager fra Aalborg

Frem af de gamle gemmer kom her til aften en opskrift på fastelavnsboller. Jeg har fået den af mine søde nabo tilbage i Aalborg. Hun bød på en smagsprøve og jeg måtte have opskriften. Alligevel har jeg ikke fået den afprøvet selv før end nu!! Langtids hukommelsen fejler da ikke noget når jeg stadig kunne huske at jeg havde den - og hvor den var. Helle var på besøg og vi kastede os over projektet og endte op med knap 50 små lækre fastelavnsboller med nutella eller syltetøj. Muuuums...nu er der så knap så mange tilbage!


Endnu en ting, der kom frem af gemmerne, var kortspillet Bohnanza. Lars og jeg fulgtes med nogle studievenner i toget på vej hjem på juleferie, da de introducerede os til spillet. Vi har siden kun mødt et vennepar der også kendte spillet. Så det er ikke så udbredt - men i aften blev Helle blandt dem, der også kender til spillet ;o)
Spillet handler om at plante, høste, købe, bytte og sælge bønner! Der er blandt andet blå, grønne, soya, chili og blå øjede bønner med i spillet. Det lyder nok lidt tosset, men det er rigtig sjovt - primært fordi der kun indgår lidt held men meget taktik og ikke mindst forhandlinger med modspillerne. Det sætter gang i hjernecellerne og det ender nogle gange med komplekse forhandlinger på kryds og tværs mellem deltagerne! Sig til hvis du vil prøve det - så er vi klar på en udfordring. Man kan være mellem 3-5 spillere.

4 kommentarer:

  1. Jeg vil hellere have opskriften (hvis ikke en smagsprøve) på de der fastelavnsboller ?????

    SvarSlet
  2. Jeg havde præcis samme tanke som Camilla: Lad os få den opskrift! :)

    Du, Signe, burde starte en opskriftsamling på en eller anden måde (offentligt tilgængelige google doc's måske)

    Faktisk er den bedste løsning måske at vi kommer og spiller Bohnanza OG spiser fastelavnsboller! :)

    SvarSlet
  3. Så er opskriften lagt ud i et nyt indlæg.

    Jeg har oprettet etiketten "opskrift" og sat den på de indlæg med opskrifter. Så kan man klikke på etiketten og få alle indlæg med opskrifter vist. :o)

    Der nærmer sig en dag, hvor der kunne være anledning til at invitere hjem til kage, så det vil jeg lige overveje...

    SvarSlet