søndag den 21. februar 2010

Aktiv søndag

Ahh jeg er veltilpas efter et glas rødvin og et par sesamkiks med foie gras (andeleverpostej) - og det føles velfortjent! Jeg startede dagen tidligt med at trække i cykeltøjet og støvet mtb'en af! Det var på høje tid at lufte den, da den bare stod og blev halv sløj med hylende bremser og slatne dæk. Jeg vil dog indrømme jeg lige studsede lidt over min plan da jeg kom udenfor hoveddøren og der lå et pænt tykt lag is overalt! Bilen kunne dog klare det og jeg tøffede afsted mod Hareskoven. Følte mig lettere tosset, som en af de få på motorvejen - og så med en cykel bagpå!
Det jeg var på vej til var 5. afdeling af vintercuppen. Efter mange måneders pause fra cyklingen var der ingen ambitioner andet end en hyggetur og jeg placerede mig bagerst i feltet...hvor jeg blev resten af løbet. Topformen er væk for længst og kræfterne var heller ikke til meget. Alligevel var rigtig sjovt at køre i sneen, men også hårdt! Utallige gange måtte jeg ned med foden for at få cyklen på ret køl eller helt af og løbe. Det minder meget som at køre i mudder - forskellen er bare at cyklen ikke bliver svinet og man slipper for mudder op ad ryggen. Skønt! Efter sådan en tur er der ikke behov for cykelvask, hvilket gør at jeg undrer mig lidt over, at jeg fik cyklet mere sidste vinter end denne!?
Bagefter var der som sædvanlig lodtræningspræmier og jeg kunne stikke afsted med tre slanger, en drikkerdunk og et par strømper (dog str 44-47 så de blev til en gave). Det var slet ikke så tosset alligevel at jeg kom afsted!


Jeg regnede med at eftermiddagen nok ville stå på afslapning, men jægeren foreslog oprydning og rengøring og eftersom det som sædvanlig var tiltrængt kunne jeg ikke sige fra. Jeg håber det er står klart hvorfor jeg føler jeg har fortjent at slappe af med mad og vin :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar