søndag den 12. juni 2011

Genoptræning - uge 3 og 4

Disse uger skete der store fremskridt! Jeg begyndte på arbejde igen dog de første dage med benet opad og tidligt hjem for at slappe af og få is på. Men jeg begyndte at bruge knæbind når knæet skulle belastes og der blev muligt at gå lidt længere, op til et par kilometer, og at sidde med benet nedad i længere i tid.

Hurtigt herefter kunne jeg igen have en normalt hverdag. Det var fantastisk ikke længere at være så begrænset i mine daglige gøremål!
Uge 3 sluttede af med første besøg ved fysioterapoeut ved Sundhedscenteret i Fredensborg og herefter har jeg været der 2-3 gange om ugen! Den ene gang er en times knæ-holdtræning og de to andre er knæ-behandling for at at øge bevægeligheden og styrken. Jeg producerer desværre en del arvæv som gør ondt og giver et sejt/stift knæ. Heldigvis er der effekt efter hver behandling og jeg kan hele tiden se lidt fremgang - selvom det indimellem føles til at gå langsomt. Jeg er stadig optimist omkring at knæet bliver klar til sommerferien, der står på vandretur i Jotunheimen! Indtil da klør jeg på med knæøvelser og gå-ture.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar