søndag den 16. januar 2011

Skøjteprinsesse for en dag

WATeam fællestræning byder altid på nye sjove udfordringer og i dag var det skøjteløb på Arresø.


Aftenen forinden modtog jeg en mail hvori der stod at "isen er spændende" og "medbring en rygsæk med ekstra tøj. Rygsækken fungerer som redningsvest og det ekstra tøj er til når nogen falder i". Jo tak jeg havde mine overvejelser om det nu var helt forsvarlig aktivitet og om hvor actionpræget en dag det ville blive!

Afsted tog jeg, for jeg har længe gerne ville med på en af Runes langskøjteture og selvfølgelig var der ikke ingen grund til bekymring. Rune havde med sine ca. 30 års erfaring i skøjteture på Arresø, daglige observationer af isen (der er smuk udsigt fra stuen over søen!) og alt i sikkerhedsudstyr  helt styr på det. Desværre kunne han ikke kontrollere isens tilstand og vi måtte flere steder tage til takke med et lag sluch-ice ovenpå isen. Isen var rigelig tyk til at kunne bære men slushen umliggjorde nogle steder at skøjte og det blev til en underlig gangart der gav krampende fødder! Heldigvis blev det bedre da vi kom et stykke ud på søen og vi kunne få fornemmelsen af et flow. Turen gik ca 4km på tværs af søen og retur med frokostpause halvvejs på den modsatte bred.


Det var spændende at se de mange forskellige farver og strukturer der var i isen og høre Rune forklare hvordan isen kan ændre sig. Naturen er nu imponerende!

Hvis vejrmeldingen holder spår Rune at der næste weekend vil være rigtig god glat is! Så hvis invitationen er der, svinger jeg gerne forbi Christa og Runes hyggelige landsted igen for at opleve endnu mere flow i skøjterne!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar