søndag den 16. januar 2011

Jul med ski på

Da Lars havde arbejde i julen og der ikke var optakt til en stor svigerfamilie-juleaften valgte jeg i stedet at tage med min egen familie på juleferie i Østrig. En tradition der i år havde 10-års jubilæum (de senere år har jeg dog ikke været fast deltager)!

Turen går altid til området omkring Schladmingen, hvor vi bor på samme hyggelige pensionat "Oberhorner". Stedet er et lille familiedrevet landsted med egen stald. I gennem årene er det blevet udbygget og moderniseret meget og senest er det kommet welness med bl.a. sauna og dampbad. Fra pensionatet er der 10-30 min kørsel til flere forskellige bjerge som alle er dækket af liftkortet. Næsten hver dag kører vi derfor til et nyt sted for variationens skyld. Min favorit er Planai, da det er stort sted med mange forskellige pister og mulighed for lange nedfarter.

Der var som sædvanlig fin sne så alle lifte og pister var åbne. Dog var der flere dage rigtig koldt men så var der undskyldning for en ekstra kop varm kakao eller glühwein i hytterne. Pga knæet var det ikke et helt tosset valg og det blev da også til mest ski de dage hvor var pisterne var gode og det kunne foregå i afslappet stil.


Et forsinket glædelig jul til alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar