søndag den 27. september 2009

Sofamarathon og MTB marathon

I går var jeg helt flad og lå bare på sofaen hele dagen kun afbrudt af ture ud til køkkenet efter forsyninger. Sådan en første uge på nyt job kunne lige tage pusten fra mig. Nu havde jeg også i hovedet at jeg skulle blive frisk til i dag - for der skulle jeg køre Merida MTB Marathon i Hillerød.

Her ligger jeg så træt på sofaen igen efter et hårdt mtb løb. Jeg kørte distancen på 67 km på 2t 50min. Ruten var tør, flad og med rigtig meget grussti så derfor super hurtigt! Der var lukket op for gassen helt fra starten af for at få en god plads i feltet og komme foran mine kvindelige konkurrenter. Det overraskede mig meget så nem ruten var. Jeg er god til tons, men det sugede også energi fra lårbasserne hele tiden at være oppe i fart. Jeg begyndte derfor at frygte hvis noget teknisk single-track skulle dukke op senere. Det skete dog ikke. Det er første gang jeg kører et så langt løb og jeg må sige, at jeg blev lidt overrasket over HVOR træt jeg blev i benene! Jeg havde tænkt på at holde lidt igen i starten for at kunne holde hele distancen...men jeg blev bare grebet af det og kunne ikke holde igen! Haha.
Heldigvis gik det alligevel og selvom jeg de sidste 20km havde ondt i ben, lænd og nakke blev det alligevel til en rigtig god slutspurt med de gutter jeg fulgtes med. Herligt at komme over målstregen helt færdig. Jeg kunne dog ikke slappe helt af endnu - for jeg måtte en tur forbi podiet! :P Det blev til en 3. plads i damerækken. Fedt!



PS. Jeg så desværre ikke Kronprinsen. Ellers havde jeg selvfølgelig tilbudt, at han kunne ligge på hjul af mig ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar